نوت نویس

جایی برای خالی کردن آن چه در ذهنم می گذرد ...

نوت نویس

جایی برای خالی کردن آن چه در ذهنم می گذرد ...

روز جهانی زنان مبارک

Thursday, 7 March 2019، 02:27 PM

روز جهانی زن ! 8 مارچ! راستش با خودم فکر کردم به همین بهانه نوشته ای بنویسم. تا وقتی که ایران زندگی میکردم، همیشه مقابل خیلی چیزها بودم، به دنبال برابری بودم و همیشه در محیط‌ هایی که قرار میگرفتم سعی میکردم با انسان ها نه تحت عنوان جنسیت که بلکه بر اساس انسانیتشان ارتباط برقرار کنم. همین شده بود که گاه مورد قضاوت ها و یا گاه شماتت ها قرار میگرفتم. منی که از حقوق زنان، از حق طلاق، حضانت فرزند و این چیزها صحبت میکردم، همیشه مورد ملامت قرار میگرفتم چرا که صحبت از این چیزها چندان به مذاق آدم های دیروزی و حتی گاه امروزی و روشنفکر خوش نمی آمد. از وقتی که از ایران خارج شدم و در لندن یکی از پایتخت های فرهنگی جهان زندگی میکنم، بارها و بارها کلیشه های جنسیتی با شدت هر چه بیشتر بر صورتم خورده است. دیدن بدن خانم ها در تابستان، در شبکه های اجتماعیشان بدون لباس، تا گالری های تاریخی و هنری که بدن عریان مرد و زن در کنار هم نقاشی شده و روزانه هزاران بازدید کننده دارد. دیدن خانم ها و آقایان در محل کار و هزاران فستیوالی که در دفاع از حقوق خانم ها برگزار میشود و برابری که با تمام وجود گاه لمسش میکنم و به من به چشم یک انسان که نه یک زن نگاه میشود. راحت تر ارتباط برقرار کردن با جامعه و بی پروا صحبت کردن از خیلی چیزها باعث شد که بدانم من نه تنها به دنبال برابری که بلکه یک فمینیست هستم که به آن می بالم. فمینیستی که زیربار خیلی چیزها نرفته و نمیرود و برای برابری حقوقش هیچ ابایی از جنگیدن برسرش ندارد. الان دیگر خیلی راحت تر با خیلی چیزها برخورد میکنم. ذهنم را بر روی هیچ چیز نمیبندم. سعی میکنم روز به روز بیشتر یاد بگیرم و با ذهنی کاملا باز به دور از کلیشه ها زندگی کنم. تنها مساله ای که گاه بسیار آزارم میدهد زنان علیه زنان بودن خیلی از زن هاست که گاه ناآگاهانه به جای دفاع از حقوق هم نوع خودشان به قضاوتش می نشینند و هیچ حق و حقوقی برایش قایل نمیشوند و فکر میکنند خودشان به حق و مرکز دنیا هستند. باید آگاه بود. باید آگاه شد و باید برای برابری جنسیتی و حقوق برابر زنان جنگید. باید بدانیم که همه ما انسان هستیم. با همه کمبود ها ، با همه ظرافت های رفتاری و بدنی و باهمه حسن ها و خوبی هامان.



پ.ن :جالب است که اخیرا خبری خواندم تحت عنوان آن که پرینس هری و همسرش مگان مارکل تصمیم گرفته اند فرزندشان را بدون جنسیت بزرگ کنند و این خبر آنقدر برایم جالب بود که مشتاق شدم بیشتر درباره اش بخوانم. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ 19/03/07
notenevis ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی